Aan wie moet ik betalen?

Je betaalt altijd aan Zoofy. Dat kan via de betaallink die je van ons per email en sms ontvangt. Betaal nooit direct aan de vakman. Wij houden het van jouw ontvangen bedrag nog een tijdje vast voordat wij het vrijgegeven aan de vakman. Dit biedt jou en ons de verzekering dat de klus ook echt goed is uitgevoerd. 

Let op: alleen wanneer je de klus volledig via Zoofy laat verlopen kunnen wij ondersteuning bieden. Betaal om die reden nooit direct aan de vakman maar altijd aan ons via de betaallink die je ontvangt per sms of email.


Ik heb de betaling al direct bij de vakman gedaan.

Zoals eerder al benoemd, is dit absoluut niet de bedoeling. De opdracht is via ons platform is aangevraagd en uitgevoerd, betaling zal dus altijd via ons platform moeten verlopen. Het is voor zowel de vakman als de klant niet toegestaan om de betaling buiten Zoofy om te laten verlopen. Helaas is in dit geval de betaling, buiten het platform om, direct aan de vakman gedaan.

Hier zit gelijk het probleem; In al onze communicatie (bevestigingsmail(s), op het klusformulier op de website, in de veelgestelde vragen en in onze voorwaarden) maken wij duidelijk dat er alléén aan Zoofy betaald dient te worden, juist om dit soort situaties te voorkomen.   

De factuur is tenslotte ook vanuit onze naam direct naar uw e-mail verzonden. Wanneer er vervolgens toch aan iemand anders betaald wordt, geldt dat wij nooit een betaling hebben ontvangen en de factuur van Zoofy dus nog steeds open staat.

Vergelijk het met laten repareren van een auto bij een garagebedrijf. Wanneer u na de reparatie de monteur zelf betaalt in plaats van het garagebedrijf, dan zal de monteur zeer waarschijnlijk worden ontslagen en verwacht het bedrijf alsnog dat de factuur door de klant wordt voldaan.